Fra magefølelse til harde fakta: Apollo Hårsenter har landets mest fornøyde kunder.

Hele 94% oppgir at de er svært fornøyde med sitt kundeforhold hos Apollo Hårsenter i kundetilfredshetsundersøkelsen utført i 2018. Respons Analyse, som har gjennomført undersøkelsen, sier at de aldri har målt så gode resultater på kundetilfredshet – uansett bransje.

 

Kundetilfredshetsundersøkelsen ble gjennomført for å få en tydelig tilbakemelding på hvordan kunder og de som har vært inne til en førstekonsultasjon, opplever Apollo Hårsenter på viktige områder som produkter, service, pris og fasiliteter. Dette er første gang Apollo Hårsenter-kjeden foretar en slik undersøkelse. Rundt 600 personer svarte på undersøkelsen, på nettbrett i hårsenterne eller via e-post. Kundene er mest fornøyde med at de ansatte gir en unik kundeopplevelse med høy grad av opplevd kundeservice, profesjonalitet, behovsforståelse og trygghet.

 

”Vi hadde en følelse av at kundene var fornøyde”, forteller daglig leder i Apollo Hårsenter-kjeden, Olav Midtgarden. ”Når kundene kommer inn døren, er det som om gamle venner møtes.”

 

Undersøkelsen viste at kundene allikevel var langt mer fornøyde enn det man trodde på forhånd. Hele kundereisen, fra mottagelse og lokaler til produktene og kommunikasjon, ble målt. Apollo Hårsenter scorer svært høyt på alle områder, uavhengig om man ser på resultatene samlet for hele kjeden eller for hvert enkelt hårsenter.

 

”Det er svært sjelden vi ser slike tall”, sier konsulent i Respons Analyse, Morten Island. Han tror knapt han har sett lignende i løpet av de 25 årene han har jobbet med denne type undersøkelser. ”All ære til de ansatte som tydeligvis har kunden i fokus til enhver tid” fortsetter han.

 

At det er de ansatte ute i de forskjellige Apollo Hårsenterne som skal ha største del av æren, er Olav Midtgarden tydelig på. ”For oss handler jobben om å gi folk en bedre hverdag. Da skal man inneha en god porsjon empati i tillegg til høy faglig kompetanse. Vi møter mennesker i sårbare situasjoner og skal ta alle på alvor.”

 

Med 94% svært fornøyde kunder, er det ingen tvil om at Apollo Hårsenter tar kundene på alvor og at alle sider ved organisasjonen setter kunden i sentrum. Det er ikke småtteri å skulle jobbe for å få samme resultatet i fremtidige undersøkelser.

 

”Vi skal alltid tørre å bli enda flinkere” sier Olav Midtgarden og avslutter med en hilsen til kundene fra alle i Apollo Hårsenter-kjeden:

 

”Tusen takk! Vi i Apollo Hårsenter er ydmyke og stolte over de fantastiske tilbakemeldingene vi har fått av dere! Hele 94% oppgir at dere er svært fornøyde - et resultat mange ikke engang tør å drømme om. Denne anerkjennelsen inspirerer og motiverer oss til fortsatt å alltid ta alle på alvor og bry oss om hver enkelt av dere. Vi takker for tilliten!”