Gå rett til innhold
NYHET! Nå kan du bestille digital konsultasjon. Les mer

Svært fornøyde kunder setter Apollo Hårsenter i en særklasse

Apollo KTU Topbanner 1920X650 Mindre Apollo KTU Topbanner 1920X650 Mindre Apollo KTU Topbanner 1920X650 Mindre

Svært fornøyde kunder setter Apollo Hårsenter i en særklasse
for folk med hårtap og hodebunnsproblemer

Apollo Hårsenter har oppnådd svært gode resultater i sin siste kundetilfredshets-undersøkelse. Tilbakemeldingene på kundeopplevelse, mottakelse og de ansattes kompetanse, viser at kjedens fokus på kvalitet og trygghet blir høyt verdsatt av kundene. Kjedens leder Olav Midtgarden understreker at kontinuerlig kompetansebygging, sammen med et sterkt engasjement for verdiene empati, dedikasjon og motebevissthet, har vært avgjørende for å skape trygghet og gode kundeopplevelser i over 40 år.

Nøkkelen til suksess

– Først og fremst er jeg utrolig stolt over resultatene vi har oppnådd, sier Midtgarden. Han forteller om viktigheten av å skape trygghet og hvordan kjeden har bygget sitt solide fagmiljø gjennom målrettet langsiktig kompetansebygging og tydelige verdier.

– Gjennomsnittsscoren på hele 5,5 av 6,0 mulige oppnåelige poeng viser at hele 92% av våre kunder setter stor pris på jobben vi gjør. For oss handler det om å sikre at vi er ledende på kompetanse og at vi møter kundene våre på en god måte. Vi forstår at hårtap kan være en svært personlig og utfordrende opplevelse for mange. Derfor er empati en grunnleggende verdi i alt vi gjør, poengterer Midtgarden.

Olav Midtgarden IMG 3970

Daglig leder i Apollo Hårsenter-kjeden, Olav Midtgarden

– Vi jobber målrettet med å utvikle vår kompetanse, slik at vi kan tilby løsninger som ikke bare dekker de praktiske behovene, men som også hjelper våre kunder med å føle seg trygge og komfortable. I over 40 år har kundene våre alltid vært viktigst, og vi strekker oss langt for å møte deres individuelle behov med en dedikert og personlig tilnærming. Det er nøkkelen til suksess, sier han.

Hvordan opplever du at kundene reagerer på den servicen og mottakelsen de får hos sitt lokale Apollo Hårsenter?

– Resultatene fra undersøkelsen viser at kundene våre føler seg veldig godt ivaretatt. Faktisk fikk vi en score på hele 5,7 av 6,0 mulige poeng (95%) for mottakelse. Vi legger stor vekt på å gi hver enkelt kunde en trygg opplevelse i diskré omgivelser fra det øyeblikket de kommer inn døren hos oss. Kundene møter et profesjonelt team som tar seg tid til å lytte, forstå og veilede. Det tror jeg er noe av det som skiller oss fra andre, og resultatene viser oss at vi har lykkes, sier Midtgarden.

Dere har fått svært gode tilbakemeldinger på den faglige kompetansen blant de ansatte. Hvordan jobber Apollo Hårsenter med å sikre at dere alltid er faglig oppdatert og klar for å møte kundenes behov?

– Kompetanseutvikling er en kontinuerlig prosess hos alle våre hårsentre, både i Norge og Sverige. Våre spesialister blir jevnlig kurset og sertifisert for å holde seg oppdatert på de nyeste teknikkene og produktene. Kundene våre har gitt oss en snittscore på 5,7 av 6,0 mulige poeng (95%) når det gjelder de ansattes faglige kompetanse.
– Det viser at innsatsen vi legger ned i opplæring gir resultater. Våre spesialister er ikke bare faglig sterke, de er også svært dedikerte til å gi kundene våre den beste opplevelsen. Kompetansen bidrar også til at våre ansatte er veldig gode på å finne de rette løsningene for den enkelte, og til å løse utfordringer som dukker opp.  Det er helt avgjørende at vi ligger i front når det gjelder faglig utvikling, sier Midtgarden – noe som også innebærer at Apollo Hårsenter skal lede an i arbeidet med å utvikle de beste løsningene for å hjelpe folk med hårtap og hodebunnsproblemer.

Tilbakemeldingene angående tilgjengelighet og lokalene er også gode. Hvordan jobber dere for å sikre at kundenes opplevelse blir så god som mulig, også på dette området?

– Vi vet at det fysiske miljøet er en viktig del av totalopplevelsen. Derfor har vi moderne, rene og ryddige lokaler som bidrar til en avslappet atmosfære. Han forteller også at Apollo Hårsenter har valgt beliggenheter på lokasjoner som er lett tilgjengelige for kunder over hele landet, samt i Stockholm. Dette har gitt oss en snittscore på 5,5 av 6,0 mulige poeng (92%) for tilgjengelighet og lokaler, sier han. Vi sørger også for at åpningstidene våre er tilpasset kundenes behov, slik at de alltid føler seg velkomne hos oss.

Hvordan ser du for deg fremtiden for Apollo Hårsenter-kjeden?

– Vi kommer til å fortsette å bygge på de verdiene som har ført oss dit vi er i dag. Empati, dedikasjon og motebevissthet vil fortsatt være grunnpilarene i arbeidet vårt. Midtgarden er tydelig engasjert når det gjelder betydningen av å videreutvikle denne kulturen. – Vi vil alltid strebe etter å forbedre oss og finne nye måter å møte kundenes behov på. Kundetilfredshetsundersøkelsen viser at vi er på rett vei, og med en lojalitetsscore på 5,4 av 6,0 mulige poeng ser vi at så mange som 90% kundene våre er villige til å anbefale oss til venner og familie. Det betyr enormt mye for oss, avslutter Midtgarden ydmykt.

Bilde Morten Island IMG 4705 170924

Morten Island, senioranalytiker i Respons Analyse

Eksepsjonelle resultater

«Med en totalscore på hele 5,5 av 6,0 mulige poeng, er Apollo Hårsenter blant de beste jeg noen gang har sett når det gjelder kundetilfredshet. Det betyr at 92% av alle kundene er svært fornøyd med sitt Apollo Hårsenter, noe som er det høyeste nivået man kan oppnå på skalaen på slike målinger. Tilbakemeldingene kommer fra over 1400 kvinner og menn, i alle aldre, fra hele Norge. Og de samme positive resultatene gjenspeiles også fra kundene hos Apollo Hårsenter i Stockholm. Spesielt scorer de eksepsjonelt godt med hele 5,7 (95%) på mottakelse, de ansattes faglige kompetanse og kundefokus. Dette er et tydelig bevis på at Apollo Hårsenter leverer tjenester og løsninger som er blant de aller beste i bransjen.»

– Morten Island, senioranalytiker i Respons Analyse